12. 4. 2012

Tortička

upiekla som dcérke k narodeninám tortičku ale tak nádherne zdobiť, ako vedia niektoré, tak to si netrúfam ale skúšam a nevzdávam to :-) Tortičku som robila s láskou a kedže som skúšala spraviť čokoládové ružičky a tie sa mi nedarili a vôbec na také niečo, talent nemám.....tak som to potom vyskúšala takto a spoločne s dcérkou sme vymysleli aj takéto ozdoby. Tak ak by sa chcel niekto inšpirovať



Cesto:

  • 7 bielky
  •  4 žĺtky
  •  200g cukor kryštál
  •  70g múka hladká
  •  40g múka hrubá
  •  6 polievkových lyžíc kakao
  •  100ml olej
Poleva:
  • 100g čokoláda varová
  •  70g masla
Plnka:

  •  250g džem marhuľový



Vyšlaháme bielka s kryštálovým cukrom.


Zvlášť vyšlaháme 4 žĺtky s olejom.


Tieto 2 hmoty spojíme tak, že žĺtky vlievame do bielkov a pomaly premiešame.


Pridáme hladkú a hrubú preosiatu múku zmiešanú s kakaom a pomaly vmiešame do vyšlahanej hmoty.


Vymiešanú hmotu vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej tortovej formy (priemer 24cm) a pečieme asi 30-40minút pri teplote 180-200°C


Skontrolujem pomocou špajdle, či je korpus upečený a keď sa na ňu nič nenalepí je to ok.


Po vychladnutí rozrežeme korpus 2x a potrieme marhuľovým džemom.


A celú tortu polejeme čokoládovou polevou a ľubovoľne ozdobíme. S dcérkou sme si spravili takéto ozdoby. Na papier (použila som mastný, čo je na pečenie) najskôr ceruzkou nakreslíme rôzne tvary a potom ozdobíme polevou. Ešte potrebujeme viacej praxe, hlavne na tie motýle :-))


Necháme stuhnúť a opatrne pomocou noža prenesieme na tortu.


Hotovo ;-)



2 komentáre:

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...