11. 4. 2012

Jablkový koláč-2v1



s jabĺčkami voňavý a pripomína mi ten náš obľúbený babkin a rada sa podelím aj o tento recept ;-)

Cesto:

  • 250g múka hrubá
  •  250g múka hladká
  •  70g cukor práškový
  •  1ks prášok do pečiva
  •  2 vajcia
  •  3 polievkové lyžice smotana kyslá
  •   200g maslo
  •   z polovice citróna, citrónová kôra
  •  2 polievkové lyžice kakao

Plnka1:

  • 17ks veľké jablká
  •  3-4 polievkové lyžice kryštálového cukru
  •  1 vanilkový cukor
  •  1-2 polievkové lyžice škoricový cukor

Plnka2:

  • 250g tvarohu
  •  3 polievkové lyžice práškového cukru
  •  1 vanilkový cukor


Preosiatu hladkú aj hrubú múku zmiešame s práškovým cukrom a kypriacim práškom, pridáme vajíčka a maslo.

Dáme kyslú smotanu (cesto dobre vypracujeme a ak by bolo velmi husté, tak pridáme ešte kyslú smotanu 1-2 poliev. lyžice a ak by bolo cesto lepivé, pridáme hladkú múku.


Vypracované cesto rozdelíme na dve časti a do jednej časti pridáme kakao a dobre vypracujeme. Necháme v chlade 30 minút odpočinúť.


Odpočinuté cesto takto rozdelíme.


Bledé cesto si vyvaľkáme na veľkosť plechu (ja používam papier na pečenie, hneď na papieri si cesto vyvaľkám a použila som plech s rozmerom 36x26cm, ale kľudne sa môže dať aj na menší, lebo cesto som musela vyvaľkať úplne natenko aby mi to na plech vyšlo )


A spolu s papierom prenesieme na plech, alebo prenesieme valčekom.


Spravíme si tvarohovú plnku (tvaroh zmiešame s práš. a vanilkovým cukrom)


Jednu časť kakaového cesta na pomúčenej doske rozvaľkáme a natrieme tvarohovou plnkou (je lepšie použiť mäkký tvaroh)


A stočíme ako roládu.


To isté spravíme aj s druhou časťou kakaového cesta a obidve rolády, uložíme na bledé cesto na plech.


Jablká nastrúhame. Pridáme kryštálový a škoricový cukor, premiešame.


A takto dáme jablkovú plnku.


A na vrch pridáme druhú časť rozvaľkaného cesta. Tiež som si pomohla s papierom a tak preniesla na plech. Dáme do vyhriatej rúry a pečieme pomaly, v plynovej rúre tých približne 40-45 minút až kým koláč nechytí ružovkastý nádych. Po upečení necháme vychladnúť a pokrájame (najskôr som okraje obkrojila a potom som koláč v strede prekrojila na polovicu a potom som krájala tak, aby som mala tú kakaovú časť v strede)


                                                  Prajem dobrú chuť!



6 komentárov:

  1. Milá Yvett,
    koláčiky vyzerajú famózne, už sa teším ako ich vyskúšam.
    Milujem sladké :-))))
    Ďakujem za návštevu môjho blogu, vďaka tomu som Ťa objavila.
    Prajem pekný deň,
    Aďa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aďka, si velmi milá, ďakujem :-)) Zatiaľ sa tu len pomaličky zabehávam a postupne pridávam aj svoje recepty :-) Ďakujem za nahliadnutie a tiež prajem krásne jarné dni, plné slniečka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ywettka, ďalšie majstrovské dielo, vyzerá úžasne a jablková plnka je mňamka. Krásne spracovaný recept, veľmi sa teším Vášmu blogu. Veľa úspechov a vytrvalosti pri jeho ďalšom dotváraní. Maťa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Martinka, vitajte na mojom blogu a prajem Vám, všetko dobré a ďakujem za krásny komentár :-)

      Odstrániť
  4. je to velmi zaujimavy kolac urcite ho vyskusam

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...