28. 8. 2018

Orechové koláčiky (mini)

Tieto malé voňavé koláčiky ktoré majú aj názov orechové gombíky, robievam  na Vianoce a až dnes sa mi podarilo recept pridať...však za chvíľu tu máme sviatky zas a dajú sa spraviť v ľubovoľnom čase :)




Suroviny:

  • 100 g orechy vlašské (alebo lieskové)
  • 300 g múka hladká
  • vanilkový cukor (podľa chuti)
  • 1 PL cukor práškový
  • 200 g maslo
  • 2 žĺtky (alebo namiesto žĺtkov 1-2 PL biely jogurt)
  • na ozdobenie džem a lieskovce
Postup:

  1. Pomleté orechy zmiešame s cukrom, múkou, pridáme žĺtka (alebo jogurt) a zmäknuté maslo.
  2. Vypracujeme vláčne cesto a necháme v chladničke odležať (niekedy nenechávam).
  3. Z cesta vytvarujeme valčeky, pokrájame a vytvarujeme malé guľky.
  4. Poukladáme na plech a opakom varechy spravíme jamky a do niektorých vložíme lieskový orech.
  5. Pečieme na 180 stupňov približne 15-17 min.
  6. Vychladnuté ozdobíme džemom.


Dobrú chuť!



Recept na ríbezľový džem klikni sem



Marhuľový džem klikni sem

Z čiernych ríbezlí klikni sem

Jahodový džem klikni sem


2 komentáre:

  1. Tie koláčiky mi pripomínajú Vianoce, vtedy také pečiem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evka, ja som ich tiez piekla pred Vianocami a až v lete sa mi podaril recept pridat :-D
    Ďakujem za návštevu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...