8. 7. 2015

Džem z čiernych ríbezlí a výborná bublanina.


Domáce džemy veľmi rada pripravujem, sú omnoho lepšie ako tie kúpené a teraz v lete je ten najvhodnejší čas, aby sme si tieto dobroty pripravili na zimu. Deti radi tvoria a pomáhajú, tak spoločne s dcérkou pár pohárov ozdobíme a sú vhodné aj ako darček.


Suroviny:
  • 1 kg čierne ríbezle
  • 1 kg cukor kryštálový
  • 150 ml vody
Postup:

1. Ríbezle umyjeme. Odstopkovať nemusíme.

2. Do hrnca dáme vodu, pridáme cukor a privedieme do varu. Miešame pokiaľ sa cukor nerozpustí.

3. Postupne pridávame ríbezle a miešame tak, aby stále vreli.

4. Keď sú ríbezle rozvarené prelisujeme ich cez sitko (nie kovové). Hotový rôsol ešte privedieme do varu a hneď nalejeme do čistých umytých pohárov. Uzatvoríme a otočíme hore dnom a necháme 10 minút stáť na viečku.

 Džem rovnako pripravujem aj z červených ríbezlí.

Recept na ríbezľový džem


Tento rok mi červené ríbezle doniesla kolegynka Monika  Ďakujem Monika




Je sezóna čerstvého ovocia, tak ponúkam recept aj na Marhuľový džem


Čerešňový džem



Jahodový džem


 Odporúčam recept aj na výbornú bublaninu, jej príprava je jednoduchá a týmto autorke Laurinke veľmi pekne ďakujem za recept, podľa ktorého som sa inšpirovala Klikni sem

Suroviny:
  • 6 ks vajcia
  • 150 g cukor práškový
  • 300 g múka polohrubá
  • 1 balíček kypriaci prášok
  • 1 balíček cukor vanilkový
  • 1 dl olej
  • 1 dl voda


10 komentárov:

  1. Ywett,
    džamy vyzerajú lákavo, pár ich mám za sebou už i ja :-)
    Ale takú šikovnú pomocníčku nemám, ale Kubinko sa tiež snaží...
    Bublaninku musím vyskúšať, teším sa na ňu.
    Prajem pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Aďka a ak bublaninu vyskúšaš, tak nech chutí. Kubinko určite rád pomôže. Pekný deň aj tebe! :)

      Odstrániť
  2. Ywett ... ďakujem za vyskúšanie ... a som rada, že sa vydarila chutí vám ... A k tým džemom ... sú fantastické, pekne naaranžované, nafotené ... Ja idem z čiernych ríbezlí robiť zajtra ... robím trochu inak, tiež dám na blog recepis ... pozdravujem, maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Laurinka, ďakujem a už sa teším aj na tvoj recept z čiernych ríbezlí...nech sa krásne darí aj tebe :)

      Odstrániť
  3. Ivka, lekvárik som už obdivovala na tvojej stránke...máš pravdu, nie je nad domáci aj ja ich rada varím, čierne ríbezle máme len tak na zobnutie ale z červených budem asi variť tiež lekvárik...ty si tak krásne vyzdobila poháre, že je to aj škoda otvoriť :) som rada, že si konečne oživila tvoj blog a dúfam, že to už tak bude ako voľakedy. Nech sa ti darí pá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Evka a nech sa aj tebe krásne darí...dúfam, že sa to vráti do starých koľají...a hádam aj blogovanie mi vráti chuť a energiu...

      Odstrániť
    2. Ivka, určite sa to vráti do starých kolají...všetko zlé musí raz skončiť, viem o čom hovorím ty to vieš dobre...želám ti to lebo aj ja chcem aby to tak bolo ako voľakedy. pá

      Odstrániť
  4. Ywka nádherné fotky, vidím že aj ty zásobuješ na zimu :-) krásny víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Jarka a krásny víkend aj tebe a rodinke :)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...