17. 7. 2012

Babkin jablkový koláč


Rada pečiem jablkové koláče a tento patrí medzi náš najviac obľúbený....názov hovorí za všetko:) ❤








Suroviny:

  • 40 dkg hladkej múky
  •  25 dkg masla
  • 1/2 kypriaci prášok do pečiva
  • 15dkg cukor práškový (ja dávam menej, stačí aj 70g)
  • 2 polievkové lyžice mlieka (niekedy namiesto mlieka dám 2-3 polievkové lyžice bieleho jogurtu, alebo kyslej smotany) vtedy netreba ani vajíčka pridať do cesta
  • 2 vajcia   

Plnka:

  • 1kg jablká
  • 1/2 balíčka- cukor vanilkový
  • podľa chuti cukor kryštál a mletá škorica


Postup:

Na doske preosejeme múku, rozmrvíme v nej maslo, rozmiešame prášok do pečiva a cukor. Pridáme vajcia a keby bolo cesto tvrdé pridáme 2 lyžice mlieka. Všetky tieto prísady na cesto spracujeme a rozdelíme na dva rovnaké diely.


Jeden diel vyvaľkáme a prenesieme valčekom na maslom pomastený a múkou vysypaný plech ( plech som použila s rozmerom 36x26 cm, ale kľudne môže byť aj menší)


(ja som si pomohla papierom na pečenie, kde som si podľa plechu obkreslila potrebnú veľkosť, a cesto som na papieri vyvaľkala. Pomocou papiera a valčeka som cesto preložila na plech)


Na cesto dáme nastrúhané jablká, posypeme vanielkovým a kryštálovým cukrom a ešte škoricou.


Na jablká dáme druhý diel vyvaľkaného cesta, popicháme vidličkou a dáme upiecť v rozohriatej rúre asi na 200 stupňov, až kým koláč nechytí ružovkastý nádych.


Po upečení a vychladnutí posypeme práškovým cukrom a pokrájame.


Prajem dobrú chuť!


Niekedy z tohto cesta spravím makovo jablkový mrežovník. Na jednu polovicu cesta dám jablkovú plnku a na druhú polovicu makovú (výborný je aj tvarohový)


Maková plnka:
  • 300 g mak mletý
  • 100 g cukor práškový
  • 200 ml mlieko
Mak rozmiešame s cukrom, zalejeme horúcim mliekom a dobre premiešame.




Inšpirácia aj na Veľkonočné sviatky.








Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a pošlú mi aj fotku ich výtvoru. Takto krásne sa koláč vydaril Ivetke.



Od Janky.



Od Anky.



Od Lucky.



Od Katky.



Od Ivetky.


Od Zolik


Ďakujem dievčatá za krásne fotky :)


Moja priateľka Lydka mi nedávno tiež poslala krásne fotky a spravila koláč do tortovej formy. Vidno, že je pripravený s láskou a má samé srdiečka, ďakujem ❤





81 komentárov:

  1. jééé tento nám pekávala moja mama :-)už som skoro naň zabudla , vďaka za pekné pripomenutie :-)) krásne sa ti vydaril :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem a teším sa, že som ti ho takto milo pripomenula :-)...ja som recept už pred rokom pridala na Varecha. sk ...a dneska som ho robila, tak som pridala aj k tomu staršiemu receptu fotopostup....mali sme jablká, ale boli také kyslé, že museli ísť len do koláča :-)

      Odstrániť
  2. ma ten správny názov, ja ho ani nepečiem, moja maminka ho robieva fantastický ... a Tvoj vyzerá hami mňami ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ivetka, mi robíš chute!!! Sladké musím zďaleka obchádzať :-DDD Ale asi poprosím maminku... Ja by som zajtra chcela piecť taký čokoládový.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, už som zvedavá na ten čokoládový a ďakujem! :-)

      Odstrániť
  4. Vypadá moc krásně, jen co je pravda. Kdy já budu to všechno, co jsem každému naslibovala, péct???

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maťka, ďakujem a to fakt netuším :-)...ale dáka oslava, či príležitosť sa vždy nájde :-)

      Odstrániť
  5. Odpovede
    1. Sylvie, vitaj a ďakujem za nahliadnutie a komentárik :-)

      Odstrániť
  6. Mňam, mňam,krásna klasika, ktorú robievala moja mama. Niekedy k jablkám ešte pridávala tvaroh.Díky za osvieženie pamäte, môj syn tento koláč miluje - takže po príchode z tábora naň bude čakať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka, rado sa stalo a ďakujem za návštevu :-))

      Odstrániť
  7. Odpovede
    1. Janka, veru tie sú naj a mňam....ďakujem za nahliadnutie :-))

      Odstrániť
  8. Ahoj Ivetka, máš úžasné recepty, určite Ťa budem často navštevovať.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Emily, si veľmi milá a vitaj! :-) Ďakujem za Tvoju návštevu a mám radosť, že sa ti recepty páčia :-)

      Dievčatá, ešte raz ďakujem a prajem Vám krásne leto! :-))

      Odstrániť
  9. Jeej, tak tento som aj ja piekla niekedy často, ale pri tých vašich báječných novinkách, som naň pozabudla :-) Dík za pripomienku, je sezóna jabĺčok to teraz patrí k pečeniu :-))) Tvoj vyzerá perfektne a ako vždy super postup... a zase viem ako preniesť jednoduchšie cesto na plech.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. No a ja mam nan fcul chut, pomaly polnoc... ukladam si, ale dlho na radu cakat nebude :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Moja babička piekla tiež...milovali sme ho a máme ho radi stále :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tánička, ďakujem :-)...tiež ho máme stále radi :-)

      Odstrániť
  12. Určite v dohľadnej dobe vyskúšam, vyzerá totiž vééééľmi dobre :)
    J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, vitaj a ak vyskúšaš, nech chutí! :-)...a ďakujem :-)

      Odstrániť
  13. poznám, robievame ho... zajtra príde babka na návštevu, takže dúfam, že kúsok prinesie, keď je to "babkin koláč" :))

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ywettka, dnes som recept vyskúšala, nezostali ani omrvinky a to máme len 17.37 hod. Ďakujem, pretekáme sa s dcérami, ktorá skôr recept vo Vašom blogu nájde, ktorý si vyskúšame, veľmi sa nám páčia recepty, fotopostup a celkový blog. Ľuba

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Ľubka, vitajte na mojom blogu a mám radosť ak sa moje recepty zapáčia a aj chutia :-) Srdečne pozdravujem aj vaše dcérky a veľmi pekne ďakujem za milý komentár:-))

      Odstrániť
  15. Bol to môj najlepší jablkový koláč, alebo pité ako ho u nás volajú. Cesto bolo vynikajúce, plnka akurát, bola to parádna hostina. Bude sa opakovať. Ďakujem za supiš recept. Mira

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Mirka, mám radosť, že recept na tento výborný koláčik, mal aj u Vás úspech a veľmi pekne ďakujem za nahliadnutie a milý komentár, vitajte a teším sa Vašej návšteve na mojom blogu :-)

      Odstrániť
  16. Ywettka, obľúbila som si Vaše recepty na Vareche a veľmi rada navštevujem Váš blog, cítiť tu vôňu a chute Vašej skvelej kuchyne. Obdivujem Vašu šikovnosť recepty hovoria za seba. Ozaj si zaslúžite ocenenie "Zlatá varecha".
    Vyskúšala som jabĺčník, teraz je sezóna ovocia, mala som veľa padaviek, polovicu som zjedla na posedenie. Zbožňujem ho. Ďakujem za úžasné recepty. Marcela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Marcelka, vitajte na mojom blogu a krásne ďakujem za milý komentár, veľmi si to vážim ale myslím si, že také ocenenie si skôr zaslúžia ostatní vareškári (vedela by som ich vymenovať) Ale úprimne sa teším, ak moje recepty zaujmú a sú aj pre Vás inšpirujúce, ako aj tento jablkový, tiež ho zbožňujem :-) Prajem všetko dobré a teším sa aj Vašej návšteve, ešte raz ďakujem! :-)

      Odstrániť
  17. Ywetka, úžasný blog, patrí medzi moje najobľúbenejšie, niet dňa, aby som sa nenakukla a čerpala nápad. Jablkáč máme radi, zajtra pečiem, dovtedy len slintám nad krásnymi fotkami, veľmi sa teším. Super recepty, úžasná blogerka, fantastické recepty. Každý týždeň si voľačo vyskúšam a keď vidím spokojné tváre, široký úsmev mojich najbližších sa ďakujem v prvom rade Vám.
    Hana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Hanka, ďakujem za krásny komentár a vitajte na mojom blogu :-)) Teším sa, ak moje recepty zaujmú a majú úspech aj u druhých a hlavne ak aj chutia. Pozdravujem rodinku a prajem Vám, všetko dobré :-))

      Odstrániť
  18. vyskúšala som a je naozaj vynikajúci, som úplný začiatočník a tak som rada, že to vyšlo a všetkým chutil =) a dúfam, že sa mi podarí vyskúšať každý tvoj úžasný recept, už som si všetky popozerala a vyzerajú skvelo, si pre mňa jednička.... ďakujem.... veronika+

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Milá Veronika, tvoj komentár ma veľmi potešil, veľmi pekne ďakujem :-) Si šikuľka a nech sa ti stále dobre a krásne darí:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ywettka ste jednička v mojej kuchyni, jablčník bol vynikajúci, viem, že som ho nepiekla poslednýkrát v tomto roku, lebo padaviek máme dosť. Blog je senzačný, ľahká orientácia, prehľad receptov, krásny fotopostup, jednoducho super. Rada tu surfujem. Vlaďa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Vlaďka, teším sa Vašej návšteve na mojom blogu, tak prajem príjemné surfovanie a ešte raz vitajte :-)) Veľmi pekne ďakujem za krásny komentár, mám radosť že ste bola s receptom spokojná a že sa Vám tu páči :-)

      Odstrániť
  21. Ywettka koláčik bol výborný, recept je zaradený medzi naj..naj..., bude sa piecť aj tento víkend. Ste úžasná blogerka, nádherne spracované recepty, fotopostup, rolády sú prekrásne, ste jednička.
    Sofi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jééj tak to sa teším a krásne ďakujem za komentár, potešil ma :-))

      Milá Sofi a vitajte na mojom blogu, mám radosť, že sa Vám tu páči :-)

      Odstrániť
  22. ahoj...nechcem byt negatyvna ale tento recept babkin jablkovy kolac je aj na vereche.sk lebo ho dost cast peciem...a chcela by som vediet ze ci sa moze len tak druhych recep´t pre vlastny blog pouzivat...inak su tu fantasticke recepty...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba si prečítať profil , viacero autoriek má recepty aj na vareche aj na blogu ....ja osobne tiež a ešte aj v minibazáre :-) môžem potvrdiť že je to jedna a tá istá autorka , ktorá má skvelé recepty ....píšem to pre to lebo aj ja som bola obvinená pred nedávnom na minibazáre....treba najskôr overiť až potom obviniť :-)

      Odstrániť
    2. :-) stáva sa často aj mne.....to chce kľud :-)

      Odstrániť
    3. Jarka, Tánička, ďakujem dievčatá za podporu ♥


      A teraz vyjadrenie k anonymu, neviem či je to tá istá osoba...takže ten další komentár, v ktorom ma anonym nazval (on-ona už vie ako) a kedže to nie je pravda, komentár som vymazala a zrejme mám asi zbytočne napísané v profile, že:

      Všetky recepty, ktoré tu nájdete sú moje obľúbené, vlastnoručne vyskúšané a odfotené A moje recepty pridávam aj na stránku Varecha.sk: http://varecha.pravda.sk/profil/cica2/recepty/

      Takže pre svoj blog, rozhodne používam svoje fotografie, svoje recepty a ak sa inšpirujem podľa iného receptu, tak vždy napíšem zdroj, ale fotky si nafotím svoje a tiež svoj postup prípravy napíšem!

      Odstrániť
    4. žasnem nad vami... 100 ročné recepty ... viete koľko ľudí ich má doma? a o Vareche ani nesnívali

      Odstrániť
  23. ja sa este raz ospravedlnujem ale nikoho som neobvinila ja som len konstatovala ak som niekomu ublizila tak sa este raz ospravedlnujem...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada, že sa to vysvetlilo....už som požiadala admina na stránke varecha.sk aby mi zmenil nick na moje meno, aké mám uvedené na svojom blogu...tak snáď to pôjde čím skôr... aby zase nedochádzalo k takýmto nedorozumeniam...prajem všetko dobré a pekný večer :-)

      Odstrániť
  24. a este kto to mohol vediet ze ywett je cica2 na vareche.sk....

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Ywett, veľmi dobrý nápad s tým papierom. Neviem pekne preniesť vyvaľkané cesto na plech. S tým papierom vyskúšam pri najbližšej príležitosti. A koláčik vyzerá veľmi dobre, narobila si mi naň chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarmilka, rado sa stalo a nech aj chutí :-) ...a ďakujem! :-)

      Odstrániť
  26. Tento robíme veľmi často naozaj je dobrý

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Ľubka, vitaj na mojom blogu a súhlasím s tebou! :-)

      Odstrániť
  27. tak tento veru zajtra upečiem, Mňam :-) ďakujem za receptík

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rado sa stalo Zdenka a ďakujem za milú návštevu :-)

      Odstrániť
  28. Ja mám recept po mojej mamine, len namiesto masla dávam palmarín a nakoniec vrchné cesto potriem vyšľahaným vajíčkom a je krásne lesklý. Je to vynikajúci a ľahký koláčik a ako to už tu niekto napísal, jablkové pité. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  29. super receptik a krasny BLOG, som stastna, ze som to nasla :) dakujeme, ze nam to davas k dispozicii

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. rado sa stalo a tiež ďakujem za nahliadnutie a milý komentár :)

      Odstrániť
  30. Je úžasný, len ja dávam masť miesto masla a ešte 2 PL octu. Takto ho robievala moja milovaná babka:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem za nahliadnutie a komentár...naše babky vedeli čo bolo dobré a ako najlepšie tento koláč pripraviť a vždy s láskou :)

      Odstrániť
  31. dneska som ho vyskúšala a je vynikajúci nepotrebovala som ani mlieko

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ďakujem posunula som aj mame ona zvykla podobny, ale s polohrubou mukou tak som jej povedala,nech tento vyskúša- určite vyskúťšam aj iné tvoje dobrôtky lebo naša rodina sladke môže :-)))

      Odstrániť
    2. Marcelka, pozdravujem maminku a nech sa Vám dobre darí a dúfam, že aj iné recepty nesklamú a budú chutiť :-) Hmm, sladké to ja mám rada tiež :-)...ani mäso tak nemusím, ako čokoládu :-D

      Odstrániť
  32. Ďakujem Vam pekne za veeeľmi chutný recept :) Jemnučke cesto, jemná sladkosť... Vynikajuci! Dakujem pekne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka, ja ďakujem Vám a teším sa, že ste bola s receptom spokojná :-)

      Odstrániť
  33. ahojky, piekla som nedavno tento kolacik. prvy krat v zivote pite... ale mala som problem, cesto sa mi trhalo aj ked som sla presne podla receptu... skoro som osedivela pri tom :)) nakoniec som to rukou capkala kadejako po plechu a vrchnu vrstvu som potom nechala nachvilu nahriat v rure a potom som to rukou roztiahla az k okrajom plechu. no nasrata som bola, ze co som mohla zle urobit? lebo iny recept nechcem skusat, tento kolac chutovo bol nie ze vyborny ale megaultrasupernajlepsi chutovo!! ywett porad co som s tym cestom porobila zle asi, nech nabuduce to ide jedna radost :) (pardon za anonym ale nechce sa mi tu registrovat :)) uz tu skace po mne moje sidlo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  34. ahoj, tak s tým cestom som sa vedela aj ja potrápiť a vždy som obdivovala našu starkú ako to šikovne vyvaľkala a valčekom preniesla na plech, to mne sa tak málokedy darilo, radšej to vaľkám na papieri čo býva na pečenie. Skúšam aj tak, že cesto vaľkám medzi dvoma papiermi, potom sa tak netrhá a myslím, že záleží aj od kvality múky. Niekedy nemusím pridať mlieko a dám len jedno vajce a cesto sa dá krásne vypracovať. Niekedy namiesto mlieka dám 2PL kyslej smotany. Treba len skúšať a
    pôjde to, držím palce a nech sa darí:)

    Už ho viacerí vyskúšali, ak chceš pozri si komentáre (recept som pridala aj na stránku (Varecha) Uvidíš, že aj tebe to s cestom pôjde dobre

    http://varecha.pravda.sk/recepty/babkin-jablkovy-kolac-fotorecept/13300-recept.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ešte som zabudla, niekedy treba pridať troška viac múky, ak sa cesto veľmi trhá

      Odstrániť
  35. Pani Ywett, dakujem Vam velmi pekne za receptik. Je dokonaly. Ocenujem aj to ze kolacik nie je presladeny co nam velmi vyhovuje. Rada peciem a cerpam inspiracie z internetu. Uz niekolko krat som piekla tento kolacik a musim povedat ze ma mrzi ze som skor nenatrafila na Vas blog. Uz som si pozrela par Vasich receptov a v blizkej buducnosti vyskusam dalsie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne Vám pani Renátka, ďakujem a nech sa dobre darí :)

      Odstrániť
  36. ahojte vsetci, moze mi niekto vysvetlit preco sa mi cesto moc lepi? a trha? vsetko davam podla receptu. No idea! Dakujem vopred

    Kristina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, to ma mrzí, ale niekedy zrejme záleží aj od kvality múky. Skús ešte trochu múky pridať a keďže je to veľmi krehké cesto, treba ho dlhšie spracovávať. Ja ho zvyknem v miske a vaľkám potom na papieri na pečenie a aj ten trochu podsypem múkou. Pomocou papiera rozvalkané cesto prenesiem na plech. Keď do cesta pridám jogurt namiesto vajec, tak sa omnoho lepšie s cestom pracuje. Neviem ako by som ti ešte mohla poradiť.

      Odstrániť
    2. Tak potom vyskusam ako hovoris. Dakujem :)

      Odstrániť
  37. Dakujem za receptik, vyborny kolacik a mal uspech😋😋😋

    OdpovedaťOdstrániť
  38. Rado sa stalo Evka a tiež ďakujem 😊

    OdpovedaťOdstrániť
  39. Jablkove kolace zboznujem,tento tyzden urobim. Dakujem za recept

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...