23. 6. 2013

Domáci jahodový džem a ovocná torta s jahodami.


Kedže máme sezónu jahôd, tak ponúkam dva jednoduché recepty s týmto obľúbeným ovocím ;-)
Jahodový džem je chuťovo výborný, ako od babičky :-) Robila som ho podobne, ako tento marhuľový (klikni sem) ( len jahodový som varila dlhšie, približne 25 min.)  Džem je redší s kúskami ovocia, taký máme najradšej a torta s čerstvými jahodami svieža a najlepšia je chladená.

Suroviny na džem:

  • 1,5 kg zrelých jahôd
  • 750g  kryštálového cukru
  • z jedného citróna šťava

Postup:

Jahody umyjeme, odstopkujeme.


Pokrájame na menšie kúsky (kto chce, môže aj trocha rozmixovať) a v hrnci so širším dnom, jahody povaríme približne 7 minút a pridáme cukor.  Z citróna vyžmýkame šťavu, vlejeme a povaríme ďalších 25 min.




Lekvár nalejeme do čistých umytých pohárov, uzatvorime a otočíme hore dnom a necháme 10minút stáť na viečku.



Ak máte radi džem s vianočkou, tak ponúkam recept aj na voňavú domácu vianočku (klikni sem) a recept aj na dvojfarebnú vianočku (klikni sem)


    

Ovocná torta.





Cesto:
  • 4vajcia
  • 4PL kryštálový cukor
  •  3PL polohrubá múka (kto chce kakaové cesto, pridá 1PL kakao)...kypriaci prášok nedávam
Na vrch torty:

  • 600g kyslá smotana 16%
  • 1 balíček vanilkový cukor
  • čerstvé jahody
  • postrúhaná čokoláda
Postup:

1.Najskôr vyšľaháme sneh.

2. Vyšľaháme žĺtky s cukrom do penista a postupne pridáme preosiatu múku.

3. Jemne vmiešame tuhý sneh z bielkov.

4. Toto cesto používam aj na rolády (kypriaci prášok nedávam) Cesto vylejeme do maslom vymastenej formy (na spodok sa môže dať papier na pečenie, ktorý som tiež vymastila maslom a priemer formy ktorú som použila je 20cm, výška 6cm)

A dáme do vyhriatej rúry a pečieme (pri plynovej, tretí stupeň) približne 35-40 minút (skúšame potom špajdlou, ak sa cesto neprilepí, je upečené) Necháme dobre vychladnúť.

5. Cukor zmiešame s kyslou smotanou.

6.Vychladnutý korpus vyberieme z formy, dáme dole papier a korpus vložíme späť do formy. Dáme plnku a poukladáme jahody.

7. Dáme stuhnúť do chladničky aspoň na 2 hod. lepšie sa potom krája (niekedy dávam do mrazničky)

Prajem dobrú chuť!













21 komentárov:

  1. Ywett tak tato je má nejoblíbenější, krásně jsi jí navařila, a asi bych si dala s chutí tén chléb s máslem a marmeládou...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Sonka, aj u nás je jahodový najviac obľúbený :-)

      Odstrániť
  2. Ta marmeláda vypadá opravdu božsky!:) Jsi kouzelnice, je jako dělaná na takové domácí dárečky pro návštěvu, krása.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak úžasné fotky ako od profesionála :** Inak veľmi si ma potešila novým receptom už mi tu chýbali ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ďakujem dievčatá, ešte raz za milé komentáre a nahliadnutie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné fotky hovoriace samé za seba :) ... Jahodový džem vyzerá neodolateľne!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Yvetka ako vždy, krásne fotky super postup :-)
    Jahodový džem mam už za sebou asi pred týždňom a dnes sa pasujem s višnami, je ich neúrekom...preto bude aj marmeláda. Krásne dni prajem a dobrú chuť, na vianočke ho mam najradašej ja :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, ďakujem za milý komentár :-)....a višňový som ešte nerobila, bude aj recept? :-)

      Odstrániť
  7. Ywka až sa mi začali slinky zbiehať, vyzerá fantasticky. Však jahodový je najchutnejší :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. súhlasím Jarka, jahodový je naj!...a veľmi pekne ďakujem :-)

      Odstrániť
  8. Ahoj Ivka,
    no to je zase parada! Tvoj dzem je iste vyborny a este aj pohare mas krasne vyzdobene :-). Ja som tiez robila, 20 poharov. Mali sme akciu ''robi cela rodina''. Muz otrhal stopky, syn zatahoval pohare a lepil etiketky :-))). No a ja som robila to hlavne, miesala som :-) a nalievala do poharov. Minuly rok som mala jahodovy dzem strasne riedky, tento rok sa podaril lepsie. Ahojcek! Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janulka, krásne ďakujem a také akcie sú super :-)....srdečne pozdravujem! :-)

      Odstrániť
  9. Jahodový džem som už veru nevarila pár rokov...nejako nám nepraje počasie pri dozrievaní a tak čo sa urobí stačíme spapkať. Ivka, máš ten džem pekný aj ja som ho tak varievala ale bez citrónovej šťavy a tortička, svieža klasika ktorá nesklame. Výborne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veľmi pekne ďakujem Evka a teším sa na zajtrajšie stretko! :-)

      Odstrániť
  10. Jahodový džem je dokonalost sama!!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. chcem sa opytat ci ten lekvar aj zhustne? lebo ho robim podla receptu ale je stale nejaky riedky tak neviem lebo robim prvy krat dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dedika, v úvode som písala, že džem je redší...


      ale kým mi vychladol, tak bol hustejší a je skôr vhodnejší na potieranie pečiva ako na plnku do pečených buchiet

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...