3. 5. 2013

Jednoduchý jahodový koláč

Najradšej pečiem koláče s ovocím, sú svieže a voňavé. Môžete dať ľubovoľné a svoje obľúbené ovocie  ;-) A kedže teraz všetko krásne kvitne, tak som pofotila aj tieto ružové kvietky a  verím, že potešia aj Vás :-)






Suroviny:
  • 1vajce
  • 70g cukor hnedý trstinový
  • 1/2 cukor vanilkový
  • 1/2 prášok do pečiva
  • 250g smotana kyslá
  • 110g múka polohrubá
  • 1PL kakao
  • jahody(ja som dala mrazené)

Postup:

Vyšľaháme celé vajce s hnedým a vanilkovým cukrom.
Pridáme kyslú smotanu a múku rozmiešanú s kypriacim práškom do pečiva a kakao.

Premiešame a cesto dáme do olejom vymastenej okrúhlej formy, použila som formu s priemerom 24cm.

Pridáme jahody (jahody som pokrájala na plátky, aby mi neklesli do cesta)



Cesto dáme do vyhriatej rúry a pečieme (pri plynovej, tretí stupeň) tých 40 minút (skúšame potom špajdlou, ak sa cesto neprilepí, je upečené) Necháme dobre vychladnúť.




Milujem jahody :-)







                                                   Prajem dobrú chuť!









24 komentárov:

  1. Opět jeden pohádkový koláč a spousta krásných květů...:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sonka, ďakujem, mám radosť, že sa aj kvietky páčia :-)

      Odstrániť
  2. Jahodová sezóna je tu o chvíľku, takže každý výborný recept sa hodí. Tento vyzerá super :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miluju jahody, jahodové recepty a Tvé koláče, Ywett:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jeeejda, takže sezóna jahod už začína, to som rada, dnes som už tri jahôdky v záhradke našla celkom červené. No kto by už len jahody nemal rád, a ešte taký koláčik jahodový...no proste mňam. A nielen koláč maš krásne upečený a nafotený ale aj tie kvietky sú super. Pozdravujem Yvetka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka, krásne ti ďakujem za milý komentár :-)...prajem krásny večer!

      Odstrániť
  5. U nás jahôdky ešte len kvitnú, nevieme sa dočkať.Ywka skvelý jednoduchý koláčik , vďaka za inšpiráciu :-). nádherné fotky...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, rado sa stalo a veľmi pekne ďakujem za milý komentár :-)...hmm, len pochybujem, že tie fotky sú nádherné a hlavne tá úvodná....lebo na FB-stránke-Torty, zákusky a koláčiky...tak jedna tam k tej fotke napísala..... " tento vyzera ako zhorany kus dreva....otras...."

      Kedže aj fotka skresluje a na koláč v popredí dopadal tieň a v pozadí dopadalo slnko...a ešte som do koláča dala kvalitné kakao, tak preto zrejme tak pôsobí, ako dotyčná napísala :-P ....ale, adminom tej stránky sa zrejme fotka páči, keď si ju dali za profilovku :-))

      Odstrániť
    2. ...ale takých ľudí neriešim, však každý má právo mať svoj názor...

      Odstrániť
    3. určite áno, na takéto komentáre sa treba povzniesť...

      Odstrániť
  6. Dobrý deň, práve mám tento voňavý koláčik v rúre, ale v elektrickej, a neviete mi poradiť do budúcna na koľkých stupňoch sa to má piecť v tej elektrickej rúre. Inak koláčik, nielenže vyzerá super, ale aj tak vonia. Teším sa, až ho ochutnáme!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň Ľubka, ďakujem a rada by som dobre poradila, ale ja mám plynovú rúru a tak väčšinou pečiem v nej. Niektoré koláče mám vyskúšané aj v elektrickej (to, ak som piekla u svokričky)...tento koláč je ako piškóta, tak by sa mohlo piecť zhruba 180 °C tak 35 minut... vyskúšať potom špajdlou, ak sa cesto neprilepí, je upečené...tak prajem dobrú chuť a nech sa darí :-)

      Odstrániť
  7. Dnes som robila tento koláčik ale namiesto jahôd som dala čerešne, ktoré ostali... Váš blog je perfektný a mam množstvo receptov, ktoré odtiaľto vyskúšam ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lenka, vitajte a veľmi pekne ďakujem za milý komentár, mám radosť, že sa Vám recepty páčia :-)

      Odstrániť
  8. ...už sa nám pečie :) robíme ho spolu s dcérkami 8r+11r :)

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...