13. 6. 2012

Ovocný koláč v tortovej forme


Najradšej máme ovocné koláče a sezóna ovocia je teraz skutočne pestrá, tak už len si vybrať :-) Okrem tortovej formy, sa dá upiecť aj na plechu ( plech používam s rozmerom 36x26cm)



Suroviny:


  • 3 vajcia
  • 180g hnedý cukor
  • 1/2 vanilkový cukor
  • 250g smotana kyslá
  • 300ml mlieka
  • 400g polohrubá múka
  • 1 kypriaci prášok do pečiva
  • 3polievkové lyžice kakao
  • čerstvé marhule a čerešne



Postup:


Vyšľaháme celé vajcia s hnedým a vanilkovým cukrom. Pridáme kyslú smotanu a mlieko.


 Múku rozmiešanú s kypriacim práškom do pečiva.


Cesto rozdelíme a do jednej časti primiešame kakao.


Ovocie umyjeme a vykôstkujeme, to si pripravíme hneď na začiatku.


Cesto vylejeme do olejom vymastenej formy (vysypeme aj múkou alebo strúhankou a použila som formu s priemerom 24cm) Najskôr vylejeme kakaové cesto.


Poukladáme marhule.


Vylejeme bledé cesto.


Pridáme čerešne.


Dáme do vopred vyhriatej rúry ( plynový šporák tak asi na tretí stupeň a radšej pomaly) pečieme tých 60 minút. Po upečení skontrolujem pomocou špajdle, či je korpus upečený a keď sa na ňu nič nenalepí je to ok.  Necháme dobre vychladnúť.


Dobrú chuť!



 Vždy ma poteší, keď moje recepty majú úspech aj u druhých a pošlú mi aj fotku ich výtvoru. Renka ho vyskúšala na plechu a vydaril sa jej krásne :-)

11 komentárov:

  1. Tak ten je nádherný, pro ovocné koláče mám slabost a jak vidím tak si letos to pečení určitě užijeme :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aj mna napadlo prve slovo -naaadhernyyy! :) mnam a ovocny a mnam a letnyyyy, mnam! musim ho skusit :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. nádherný koláč a moc hezky vypadá v té dortové formě, mám ráda koláče, které jsou hodně na vysoko, což tento přesně je :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Když ty to máš pokaždé tak krásně nafocené, že bych to hned snědla z obrázku! :D Jinak teď je s meruňkami úplný boom, já z nich včera zrovna dělala štrůdl :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento kolac vyzera dobre, ale vsimla som si, ze vela kolacov mas "na jedno brdo". Stale len same "mramorove" cesto :))
    Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  6. dievčatá, ďakujem za nahliadnutie a aj komentáre! :-) marysity, ak vyskúšaš nech aj chutí, dala som recept aj tu a už ho jedna vareškárka vyskúšala, bola s receptom spokojná, dávala cesto na plech

    http://varecha.pravda.sk/recepty/ovocny-kolac-v-tortovej-forme-fotorecept/28866-recept.html

    kivi, ja tiež :-)

    Kim, tak štrúdla musí byť tiež s marhuľami výborná, to som ešte neskúšala, asi nemám odvahu na štrúdlové cesto :-)


    Petra, z toľkých receptov, čo tu mám na sladké (asi 70?) tak približne 7 koláčov je cesto mramorové :-) Ale každé je iné, buď chuťovo, či s ovocím alebo zložením prísad do cesta, alebo je ešte na koláči plnka a kedže som ich takto vyskúšala, mohla som posúdiť, že sa mi napr. viac páči cesto z kyslej smotany ako keď tam pridám olej a aj rôzne ovocie, dá inú chuť tomu koláču, hoci to mramorové cesto je na vzhľad ozaj rovnaké :-) Takže každý si môže vybrať ten recept, ktorý sa mu zapáči najviac :-) Ale roládu, ešte "mramorovú" nemám :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. nádherné Yvka , a vieš čo som Ti minule napísala na FB , chcela by som vidieť Petrin výtvor .Drž sa svojej záľuby tvoje pečenie je dokonalé .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akeber, ďakujem ♥....dokonalé až tak nie, ale baví ma to :-)

      Odstrániť
  8. Yvettka, dúfam že ťa pečenie a písanie receptov bude baviť aj naďalej ... pretože ja sa veľmi teším na ďalšie tvoje recepty!!! ... a koláče z "mramorového" cesta sú moje najobľúbenejšie :))

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...