17. 2. 2014

Chocolate Crinkles



Tieto krehké popraskané sušienky mi úplne učarovali a s čokoládou sú chuťovo úžasné (chuťou mi pripomínajú kakaové venčeky, ale tieto sú omnoho lepšie ) Recept som našla u Laury klikni tu a týmto autorke ďakujem za skvelý recept, ktorý chcem mať uložený vo svojej zbierke obľúbených receptov a možno sa aj vy inšpirujete :)

Suroviny:

  • 225g  kvalitnej horkej čokolády (70-80%)
  • 60g maslo
  • 100g cukor kryštál (ja som dala menej, kedže sa ešte obaľujú v cukre, stačí aj polovica)
  • 2 veľké vajcia
  • 225g múka hladká
  • vanilková esencia
  • 1čajová lyžička- kypriaci prášok
  • štipka soli
Na obaľovanie:
  • cukor kryštál
  • cukor práškový
Postup:

Vo vodnom kúpeli rozpustíme maslo s čokoládou a necháme troška vychladnúť. Vyšľaháme vajcia s cukrom do penista a pridáme rozpustenú čokoládu (nie horúcu).


Vymiešame do hladka a pridáme preosiatu múku s kypriacim práškom, štipkou soli a vanilkovou esenciou.


Vytvarujeme cesto (je lepivé) a dáme na 3hod. do chladničky, alebo na celú noc.
(Ja som ich robila 2x a posledne sa mi nechcelo toľko čakať, pokiaľ cesto stuhne, lebo keď sa cesto spracuje, tak je ako blato a dala som ho do mrazničky a prstom som skúšala ako tuhne a keď už bolo akurát na tvarovanie guliek, tak som ho vybrala).





Pripravíme si dva taniere, do jedného dáme kryštálový a do druhého práškový cukor. Tvarujeme malé guľky vo veľkosti vlašského orecha, môžu byť aj menšie a obaľujeme najskôr v kryštálovom cukre a potom v práškovom.



Poukladáme na plech vyložený papierom na pečenie, ale nie na tesno, lebo ešte narastú.



Dáme piecť pri 170 stupňoch približne 10 minút. Vrch sušienok by mal popraskať a vo vnútri by mali byť vláčne, vtedy sú správne upečené.


      V reze.

Vyšlo 35 ks.



Ku káve ako stvorené, prajem dobrú chuť!


Ponúkam recept aj na Kokosovo pomarančové crinkles



Crinkles vyskúšal aj Radko a vydarili sa mu krásne, ďakujem za nádherné foto :-)




40 komentárov:

  1. Ywka už si mi aj chýbala, kde si sa túlala? Ja viem povinnosti.....úžasný recept, nádherné fotky :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Jarka ♥...júj veď pozerám, že od augusta som tento blog zanedbávala...a aj blogy iných...polepším sa :)

      Odstrániť
  2. vyzerajú úžasne a preto ich musím vyskúšať, ...to maslo klasické 82% ?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Júúúúúúúúúúúúúúúúj tie sú ale nádherné Ivka...žeby som dobehla a odkotúľala si aspoň jednu guľku?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak tieto sú mi ešte sympatickejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ivetka som veľmi rada že si späť, tvoje recepty sú fantasticke polopaticke s nádhernými fotkami. A ja si ich radšej upečiem ako by som mala isť takúúú dlhu cestu k tebe :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Majka, aj keď sme ďaleko, ale tvoja návšteva by ma určite milo potešila :)

      Odstrániť
  6. toto vyzerá úplne že wow ... :) vyskúšam ich ... určite ... krásne, profesionálne spracované to máš ... gratulujeeeeem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Laurinka, ďakujem a pochvalu si od tak šikovnej fotografky veľmi vážim a ak vyskúšaš, nech chutí :)...a ja len amatérsky...ešte sa musím veľa učiť :)

      Odstrániť
  7. Que rico se ven sus galletas espectacular me encanta,abrazos.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. vyzerajú nádherne a chutne... mňam, hneď by som si zahryzla. veru sa pokúsim urobiť ich... dúfam, že budú také krásne ako tieto vaše :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem a ak vyskúšate, nech chutia a verím, že budú aj tie Vaše krásne vydarené :)

      Odstrániť
  9. Chcem sa poďakovať za skvelý recept. Piekla som ich na Veľkú noc a žali obrovský úspech od všetkých návštevníkov :-) a boli presne také krásne a chutné ako vyzerajú na obrázku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Prosím Vás, ako dlho asi tieto keksíčky vydržia ? Ďakujem, Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, neviem akú majú trvanlivosť, u nás vydržali 2 dni, lebo sa zjedli

      Odstrániť
  11. nuž veru,vyzerá to super a jednoducho,asi ich zaradím do vianočného menu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ako ich skladujete? Tiež by ma zaujímalo, či vydržia dlho chutné, či sú vhodné ako vianočné pečivo...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. skladujem ich v sklenenej alebo plechovej dóze a na Vianoce som ich nepiekla, tak neviem ako dlho vydržia chutné...u nás vydržali 2 dni...viac nemám odskúšané

      Odstrániť
  13. Mne sa vobec nepopraskali....cesto po vychladnuti bolo velmi tuhe. Neviete preco? :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to ma mrzí, ale netuším, že kde sa mohla stať chyba...použili ste klasické maslo a kvalitnú čokoládu?

      Odstrániť
  14. Klasicke maslo a Lindt coko 85%...mozno to bolo tym, ze som to dala schladit von a nie do chladnicky...alebo , se som prasok do peciva supla do vajicok...namiesto do muky a vyslahala....niz nie som skusena pekarka....ake chutovo super...este budem skusat. Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Suroviny ste použila kvalitné, tak tým to nebude a vonku je dosť chladno...a múku je dobré premiešať s kypriacim práškom, možno to bude tým...a určite ste šikovná, však nie každý deň sa nám darí, mne sa to stalo veľakrát. Tak len smelo do toho a nech sa už vydaria podľa vašich predstáv, držím palce

      Odstrániť
  15. Skvelý recept, dnes som ich urobila z bezlepkovej múky a sú výborné. Ďakujem za super recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja ďakujem za milý komentár a prajem Vám pekné vianočné sviatky :)

      Odstrániť
  16. Vyzerajú úžasne chcem sa spýtať, či by sa vydarili aj keby sa nahradila hladká múka špaldovou?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem a so špaldovou múkou ich nemám vyskúšané, takže neviem poradiť a ak náhodou vyskúšate, dajte vedieť

      Odstrániť
    2. Ano. Ide to aj s tou. Ja mam doma len spaldove a potom asi 6dalsich a uuuplne v pohode

      Odstrániť
  17. Tieto som vyskúšala , aj tie kokosovo pomarančové...Jedna báseň :) Tieto čokoládové sú ale úplne perfektné, dakujem veľmi pekne za recept :) Budem ich robiť často, namiesto sušienok z obchodu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. mila ewetka, dnes jsem zkousela vase susenky, ale stalo se mi presne to, co tady jiz nekdo poisoval, testo strasne tuhe, susenky neporaskaly.poradte, prosim, dana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to ma mrzí,ale neviem ako by som ešte poradila...ako som písala v opise receptu (Ja som ich robila 2x a posledne sa mi nechcelo toľko čakať, pokiaľ cesto stuhne, lebo keď sa cesto spracuje, tak je ako blato a dala som ho do mrazničky a prstom som skúšala ako tuhne a keď už bolo akurát na tvarovanie guliek, tak som ho vybrala) a prečo nepopraskali, to fakt netuším

      Odstrániť
  19. no,prave som ich dopiekla..su fakt skveleee...ako citam tie komenty,ze nepopraskali,tak ja som si vsimla,ze tie co som davala do rury prve-boli este riadne vychladen z chladnicky-tak tie popraskali vzorovo...posledny plech,ked cesto bolo uz teplejsie,tak tie uz tak velmi popraskane neboli-ale mozno je to len nahoda :D ...vdaka za recept,mnam...

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Takze ja som robila dnes. Z polovicnej davky a vypustila som trosku muky a nahradila mletymi lieskovcami a cukru asi len tretinu a nabuduce dam trosku kavy a kokosu a budu uuuuplne ako esicka ;)

    OdpovedaťOdstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...