9. 2. 2013

Maslový koláč s ríbezľovým džemom a Sacherova torta





Naša dcérka začiatkom februára oslávila svoje 8. narodeniny ( mala aj meniny) a tak si priala, aby som jej upiekla jej obľúbené dobroty, ako tento okrúhly koláč, ktorý si mohla s radosťou sama ozdobiť a aj odfotiť :-) Koláč bol k meninám a k narodeninám si priala Sacherovú tortu a hoci som ju piekla aj predtým, chcela som vyskúšať inú, lepšiu a našla som recept Tu a kedže recept ma nesklamal a torta bola chuťovo výborná, chcem mať tento skvelý recept aj na svojom blogu a týmto autorke ešte raz veľmi pekne ďakujem! :-)
 Tak najskôr napíšem recept na koláč a recept na Ríbezľový džem som už pridala v lete (možno sa Vám zíde, keď bude sezóna)

Suroviny:
  • 250g múka hladká
  • 140g maslo
  • 40g cukor práškový
  • 1 celé vajce
  • 1/2 balíčka cukor vanilkový
  • pomleté lieskovce (100g)
  • ríbezľový lekvár

Postup:
Z preosiatej múky, zmäknutého masla, vajíčka, práškového a vanilkového cukru, zamiesime vláčne krehké cesto.


Cesto rozdelíme, vyvaľkáme a jedna časť, tá väčšia pôjde na spodok formy a zo zvyšného cesta povykrajujeme srdiečka.


Cestom vyložíme formu a aj bočné steny okrúhlej formy. Použila som s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm. a natrieme džemom.


 Pridáme pomleté lieskovce.


Povykrajujeme.


Toto cesto je chuťovo dobré s jemnou maslovou chuťou a rada ho pečiem aj v lete, keď je sezóna čerstvého ovocia, ako aj tento Čučoriedkovo-malinový koláč



Dáme upiecť v rozohriatej rúre asi na 200 stupňov, až kým koláč nechytí ružovkastý nádych (v plynovej rúre asi tých 30-35 minút)

Prajeme dobrú chuť!




SACHEROVA TORTA


Suroviny:
  • 6 ks vajcia
  •  210 g maslo čerstvé
  •  210 g práškový cukor
  •  210 g čokoláda horká (ja som dala 70%)
  •  165 g hladká múka
  •  1-2 ks vanilkový cukor
  •  1/2  kypriaci prášok do pečiva
Postup:

Najskôr si z bielkov vyšľaháme sneh a necháme bokom.
Vymiešame zmäknuté maslo a žĺtky s cukrom do penista.


A pridáme roztopenú čokoládu, ktorú sme roztopili vo vodnom kúpeli (nesmie sa pridať horúca)


Opatrne vmiešame tuhý sneh do cesta striedavo s múkou, v ktorej sme rozmiešali prášok do pečiva.




Vymiešanú hmotu dáme do tortovej formy, netreba vymazávať, stačí dať na spodok formy papier na pečenie (priemer 24cm) a pečieme asi 60 minút pri teplote 180°C. Skontrolujem pomocou špajdle, či je korpus upečený.


Po vychladnutí rozrežeme korpus 1x (alebo 2x) a potrieme (horúcim) Marhuľovým džemom


A celú tortu polejeme čokoládovou polevou (na torty ja nemám talent, hlavne to zdobenie, ale raz sa to naučím :-))












24 komentárov:

  1. Sacherku mám strašne rada, dávam si ju všade ku káve. Mne takéto akože "suché" zákusky vyhovujú.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ani neviem od radosti z ktorého by som si radšej dala, určite z obidvoch...:) krásne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, ďakujem :-).... mali úspech a potešili

      Odstrániť
  3. nádherné ako vždy, až slintám na počítač... Sacherová tortička je obľúbená mojej maminky a ten maslový koláčik s orechami nemá chybu, samé dobroty, dcérke oneskorene všetko najlepšieee a to fotografovanie jej ide fantasticky má skvelú učiteľku, baby prídem na kurz stále to hovorím :-))) veď ste mojou inšpiráciou :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Martinka, ďakujeme a aj za gratuláciu, si milá :-) A myslím, že kurz fotenia vôbec nepotrebuješ, robíš krásne fotky, ale veľmi radi Ťa uvidíme, aj s Tvojou krásnou rodinkou :-)

      Odstrániť
  4. krásné tá sacherová torta je nádherná ako originál z Viedne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bibka, ďakujem :-)...originál som ešte nevidela a ani nejedla, ale rada by som

      Odstrániť
  5. Taková dobrota, jsou krásné oba dva, jen ochutnat...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ivka, tvoja dcerka je rovnako sikovna ako ty....jablko nepadlo daleko od stromu...oba mucniky su krasne.... nemozem si pomoct , ale z tych tvojich fotografii ide tolko lasky a pozitivnej energie...fakt krasa...taka prirodzena....super

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adrianka, potešila si nás obe, krásne ďakujeme si milá :-)

      Odstrániť
  7. Ivetka, zase nádherne fotky a dortík, famózny mňam...
    Dcérke dodatočne prajem veľa zdravíčka a šťastia.
    Obe Vás pozdravujem a prajem krásny týždeň.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mery, si milá, krásne ďakujeme a prajeme krásny víkend :-)

      Odstrániť
  8. Ywka nádherné koláčiky ste vykúzlili , dcérka je šikovná ako mamina :-) všetko najlepšie Veronika nech sa ti v živote darí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nádherné...skvělé recepty, jako vždy:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Prosim ta ohladom tej sacherovej torty...
    210g cokolady pouzijem do cesta alebo si mam trosku adlozit na poliatie?
    Lebo potom pises poliat "polevou"..tak to si mam spravit dalsiu polevu?
    Ja nemam skusenosti, tuto tortu by som chcela na moje narodeniny (30) ktore oslavujem s mojim milacikom 2 rocky ktory ma rad cokoladu..
    Dakujem Renata

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Renka, tých 210g čokolády ide všetko do cesta.
      Polevu pripravujem zvlášť, zo 100-150 g horkej čokolády a 70g masla, pridám ešte jednu lyžičku oleja a roztopím vo vodnom kúpeli.

      A všetko najlepšie k Tvojím narodeninám! :-) Nech oslava a tortička dobre dopadne!

      Odstrániť
  11. Piekla som Sacherovu tortu už 2x podľa tohto receptu,chutí naozaj vynikajúco,všetci čo ju ochutnali si veľmi pochvaľovali, ale mám taký problém,stále pri pečení mi asi po dvadsiatich minútach začne zvrchu pomaly praskať korpus,po upečení je celý vrch vysušený a popraskaný,čiže ho musím celý dať dole a potom je torta nerovnomerná. Vaša je taká krásna,rovno upečená. Neviete mi prosím poradiť prečo sa mi to stáva?Veľmi pekne ďakujem
    Milka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milka, rovnaký problém ohľadom praskania korpusu som mala aj ja a vďaka receptu od vareškárky @ivosenky som sa naučila piecť pekné korpusy na torty. Pridám sem link, tak skúste pozrieť tento recept, sú tam aj dobré rady v komentároch (ja som tam písala ešte pod starým nickom cica2)

      http://varecha.pravda.sk/recepty/kakaovy-olejovy-korpus-na-tortu-fotorecept/17134-recept.html

      A sacherovú tortu som robila podľa tohto receptu, ako som spomenula v úvode:

      http://varecha.pravda.sk/recepty/sacherova-torta/5739-recept.html

      Myslím, že záleží aj od teploty na rúre, lebo každá rúra pečie inak...niekedy som zvykla piecť na 150-160 °C približne 50- 60 minút a po upečení otočiť hore dnom a nechať vychladnúť na mriežke (to platí pri formách s odopínacím dnom)

      Milka, tak držím palce a nech sa dobre darí :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...