26. 1. 2013

Tortička z lásky






Neviem torty tak krásne ozdobiť, tak je len taká jednoduchá a ponúkam pre inšpiráciu aj Vám.....hmm a nielen na Valentína ;-)




Suroviny na kakaové cesto:

  • 4 vajcia
  • 4PL práškový cukor
  • 3PL polohrubá múka
  • 2PL kakao (holandské)
  • 1PL citrónová šťava

Bledé cesto:

  • 4vajcia
  • 4 PL práškový cukor
  • 4PL múka polohrubá
  •  1PL citrónová šťava
  • z polovice citróna, citrónová kôra

Plnka:

  • 200ml mlieko
  •  2 polievkové lyžice múka polohrubá
  •  1 celé vajce
  •  1 cukor vanilkový
  •  250g masla
  •  2 polievkové lyžice cukor práškový
  •  1-2 polievkové lyžice kakaa

Postup:

Najskôr si vyšľaháme sneh. Vymiešame žĺtky s cukrom do penista, pridáme šťavu z citróna, preosiatu múku (kypriaci prášok do pečiva nedávam)



Opatrne vmiešame tuhý sneh. Cesto má byť vymiešané krátko a zľahka


Cesto vylejeme do olejom vymastenej formy (na spodok sa môže dať papier na pečenie, ktorý som tiež vymastila a priemer formy ktorú som použila je 20cm, výška 6cm)..je to taká mini torta ;-)
A upečieme (plynová rúra: 3 stupeň) tých 35-40 minút...treba skúšať špajdlou) Korpus necháme vychladnúť.


Rovnako si pripravíme aj kakaové cesto.



Zatiaľ si pripravíme plnku. Z mlieka, múky, vanilkového cukru a vajíčka uvaríme hustú kašu a necháme dobre vychladnúť.


Maslo vymiešame s práškovým cukrom a postupne ho pridáme k vychladnutej kaši a vyšľaháme. Krém rovnako rozdelíme a do jednej časti pridáme kakao.


Vychladnuté korpusy prekrojíme.



 Na bledé cesto natrieme kakaovú plnku a na kakaové cesto bledú plnku a striedavo na seba ukladáme. Troška bledej plnky si necháme aj na boky torty ( ja som dala ešte pomleté lieskovce) alebo ju môžme celú poliať čokoládovou polevou.



:-))



























30 komentárov:

  1. ty z lásky jsou nejlepší:)! určitě bude chutný

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dráždivý kousek, nádherný dortík...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ywetka, tak akurát so synčekom slintáme, Filipenko že : mňamy, mňaminky tak to by som si dal, vypítaj recept, potom vrátime :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ivetka, krásne si ju dozdobila: v jednoduchosti je krása :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Že nevíš jak dorty ozdobit? Asi 90% procent lidí by tohle nezvládlo, vypadá to fantasticky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Deniska, fakt na torty nemám talent a práveže 90% ľudí by to zvládlo omnoho krajšie ozdobiť...a ďakujem! :-)

      Odstrániť
  6. Ivka, takúto tortu robievam najčastejšie, dvojfarebné cesto aj dvojfarebný krém... veľmi si mi pomohla receptom na cesto lebo mám nové tortové formy a jedna je priemer 18 cm tak použijem na ňu tvoj rozpis, možno bude vyššia ale to mi nebude vadiť...peknú tortičku si upiekla a aj výbornú ja mám najradšej takéto jednoduché zdobenie lebo aj ja také len robím...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nádhernááá tortička , krásne nafotené :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. krásna torta a aj krásne nafotená :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. krásný dort! hned bych si kus dala ke kávě:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hneď by som ti poslala a ďakujem Janka :-)

      Odstrániť
  10. Oooh nádhera! Tebe musí doma na rukou nosit!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ivka, torticka je nadherna!
    Pa-pa,
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Janka :-)....len teraz neviem ktorá Janka?...kedže ich poznám viac...

      Odstrániť
  12. Páááni, vraj nevieš ozdobiť...veď ta spieva nádherou :-)aj tak si myslím že ten vnutrajšok je dôležitejší,
    a posledná fotka tomu nasvedčuje, mňam ale by som si dala. Krásny deň prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mery, ďakujem a prajem Vám všetkým krásny večer! :-)

      Odstrániť
  13. Dakujem za tip.. akurat som si kupila taku malu formu na torticky, tak mozem vyskusat...! Uz teraz sa tesim ako bude chutit! vyzera krasne..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, rado sa stalo, dúfam, že bude chutiť aj Vám! :-)...a ďakujem :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...