9. 12. 2012

Perníkovo-medová bábovka


Túto bábovku rada pečiem na Vianoce, krásne prevonia celý byt a zvyknem piecť aj perníkové muffiny, tie sú pre deti najvac lákavé a recept som pridala TU


Suroviny:

  • 100ml med
  • 300g múka hladká
  • 1 vajce
  • 300ml mlieko
  • 3PL kakao
  • 4PL džem
  • 1/2 kypriaci prášok do perníka
  • 100ml olej

Postup:

Do misky dáme preosiatu múku, vajce, kakao, kypriaci prášok do perníka, džem (ja som dala domáci marhuľový, recept Tu) a vlejeme med.


Vlejeme olej a mlieko.


Cesto dobre vymiešame metličkou alebo ručným šľahačom a vylejeme do bábovkovej formy, ktorú sme vopred vymazali maslom (formu som použila s rozmerom (205 mm x 205 mm)


Piekla som ju vo vopred vyhriatej plynovej rúre, na miernom ohni a radšej dlhšie, pečieme asi 55 minút. Skúšame špajdlou, ak sa cesto neprilepí, je upečená) Necháme dobre vychladnúť a vyklopíme.



                                                    Prajem dobrú chuť!

32 komentárov:

  1. Bábovka vypadá náádherně! Moc se mi líbí design stránek, jenom je možná trochu tmavší ale je super :) Já teď budu muset péct cukroví, slíbila jsem to :(:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Deniska, ďakujem :-)....a komu si sľúbila? :-)

      Odstrániť
  2. Ta je krásná, perníkovou miluju prostě recept, kterému se nedá odolat, mňam...:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Odpovede
    1. Olivia, vitaj (myslím, že som ťa tu ešte nezahliadla) a ďakujem :-)

      Odstrániť
  4. Aaach, to je ale krásné!!! Hned bych si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ywka vyzerá fantasticky , vieš to tak nádherne vyfotiť a podať no nemám slov . Recept sa mi páči určite ho vyskúšam :-) pekný advent ......

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem a aj tebe prajem pekný adventný čas :-)...fotenie je moje hobby a slniečko krásne svietilo, tak sa mi dobre fotilo :-)

      Odstrániť
  6. to musí byť krásne voňavé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mnam, vyzera uzasne, uplne citim tu vonu a chut! mne sa posledne babovky vobec nepodarili tak ako som chcela,tak som im vyhlasila zatial strajk :D
    okrem toho my tento predvianocny cas nemame domace dezerty okrem predvianocneho pecenia kolacikov, lebo mikulas bol az prilis stedry a potom by to nahodou nemal kto jest :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-)...my začneme vianočné piecť tento víkend, aj to zatiaľ len tie suché, ako medvedie labky, vanielkové rožteky, linecké...a tesne pred sviatkami našu tradičnú a obľúbenú vianočnú tortičku :-)...bábovku som robila cez víkend, dáko sa zažiadalo k čajíku po sánkovačke a zaniesli sme aj starkej :-)....veru a ešte ten sladký Mikuláš :-))

      Odstrániť
  8. Tvoja bábovka vonia až k nám, naozaj :).

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ivka, tvoja bábovka vonia Vianocami...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tak ji testovala a je moc dobrá, akorát jsem dala část celozrnné mouky, bezva snídaně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak ty si ju už aj vyskúšala a ešte si ju aj vylepšila a použila si zdravšiu múku, som rada , že bábovka chutila :-)...a ďakujem, že si napísala :-)

      Odstrániť
  11. Mňam! Ta musí chutnat jako perníčky :) Mimochodem moc se mi líbí tvůj vánoční vzhled stránky!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Odpovede
    1. to áno :-)...a ďakujem za návštevu :-)

      Odstrániť
  13. Ywett, nádherná bábovka, ta by mi určitě chutnala. Taky Ti přeji krásný advent a vánoční čas!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Jeejda, perníkovo medová...ako stvorená na Vianoce :-)
    Krásny advent prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Milá kivi a Mery, veľmi pekne ďakujem a tiež Vám prajem krásny adventný čas, pohodu a lásku v srdiečku, zdravie a veľa šťastných a pokojných chvíľ vianočných i predvianočných v kruhu svojich blízkych! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Mužu se zeptat? s toho těsta jdou udělat i ty mufiny? ještě nikdy jsem to nedělala :) tak chci vyzkušet pro prcky. Děkuji Romana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Romanka, kľudne sa môžete pýtať, vždy rada odpoviem :) A z tohto cesta muffiny nerobievam, ale ak chcete perníkové, tak ponúkam tento recept
      http://ywettrecepty.blogspot.sk/2012/04/vianocne-pernikove-muffiny.html

      A ešte s ríbezľami
      http://ywettrecepty.blogspot.sk/2012/08/ribezlovo-pernikove-muffiny.html

      Odstrániť
    2. Mám tu viac receptov na muffiny, tak chcete popozerajte si :)

      http://ywettrecepty.blogspot.sk/p/babovky-muffiny.html

      Odstrániť
    3. Děkuji :) už mám zapsané a určitě vyzkouším :) snad dopadnou jen dobře :O miluji vaše jednoduché a rychlé recepty :) jsem začátečník a vaše stránky jsou bomba :) a hlavně mě naučí péct :P

      Odstrániť
    4. ja ďakujem Romanka :) Tak nech sa dobre darí a ak niektorý recept vyskúšate, napíšte mi :)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...