5. 7. 2012

Ríbezľový koláč s lieskovcami z pekárničky





Cesto:
  • 4 celé vajcia
  •  120g cukor hnedý
  • 250g smotana na šľahanie
  • 270g múka polohrubá
  • 80g lieskovce mleté
  • 1 kypriaci prášok do pečiva
  • nastrúhaná z polovice citróna, citrónová kôra
  • čerstvé ríbezle

Postup:

 Celé vajcia s cukrom vyšľaháme a vlejeme šľahačkovú smotanu.


Pridáme pomleté lieskovce.


 Múku rozmiešanú s kypriacim práškom do pečiva a z dobre umytého citróna, kôru.


Do nádoby vylejeme polovicu cesta, pridáme umyté a odstôpkované ríbezle (predtým treba hneď vybrať háky)


A dáme zvyšné cesto a ešte ríbezle. Nádobu vložíme do pekárničky a zapneme program podľa typu pekárničky. Ja mám Moulinex a program sa nastaví pod číslom 14 "Len pečenie" Tento program sa dá nastaviť na 10 až 70 minút. Nastavila som na 30 minút a po skončení programu, som špajdlou vyskúšala či je koláč dobre upečený, ale v strede bol ešte surový, tak som nastavila program pečenie, ešte na 25 minút.


Nádobu vyberieme z pekárničky a necháme dobre vychladnúť a až potom koláč vyklopíme.


                                              Prajem dobrú chuť!






10 komentárov:

  1. Yvka ďalší užasný recept :-) krásne nafotený :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jéé koukám , že jsme se nějak shodli s podobným koláčem :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, tak to áno, ale Tvoj je zdravšia verzia...ale chute sme mali rovnaké :-))...a ďakujem za nahliadnutie a komentáriky, dievčatá :-)

      Odstrániť
  3. Mnam, ovocne mám rada a zvlášť pokvaskovite (ribezlove) ako hovorievala babka :).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ivka, krásny koláč...tebe tá pekárnička tak pekne upečie...mne sa zdá že moja pečie viacej kraje a spodok tak je potom hotový koláč akoby zhorený, neviem či dlho pečiem alebo je ozaj chyba v pekárničke...:((( ale ináč sú hotové koláče chutné...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, ďakujem :-)...myslím že máme rovnakú značku pekárničky, že?...chcem sa ťa opýtať, či zvykneš si nastaviť hnednutie?....sú tam tri voľby pre svetlú, stredne tmavú a tmavú kôrku....ja nastavujem pri pečení koláča-svetlú, lebo ak niekedy pozabudnem, tak tiež je koláč viac akoby zhorený...

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...